חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרגלים רעים תוקעים אתכם? איך תגמלו מהם?

כולנו אנשים מבוגרים, והחיים מלאים בהמון ניסיונות לשפר את עצמנו כי הרי לכולנו יש הרגלים שאנחנו מתים להיפטר מהם. כבר קראנו את כל הספרים אשר קשורים אל עזרה עצמית, הלכנו אל טיפול פסיכולוגי, נעזרנו בקואוצ'רים, ובגדול הכרזנו על פתיחה של דף חדש כל מוצ"ש שעבר בעשור האחרון. זה כלל לא משנה אם אתם מנסים להפסיק לעשן, להיגמל מכל מיני מסכים, להתחיל לאכול בצורה בריאה יותר, להתמיד בשגרה של הכושר או פשוט להיות הרבה יותר טובים יותר לעצמכם, כמה שאנשים נהיים מבוגרים יותר, ככה קשה להם יותר להאמין בעצמם. אבל שנייה לפני שאתם מרימים ידיים, אולי חשוב שתנצלו את הזמן אשר התפנה לכם ואת השהייה שלכם בבית בשביל ריענון היחסים שלכם עם עצמכם, בשביל צמיחה אישית ולאימוץ של הרגלים שהם חדשים ובריאים בעזרת הצעדים הבאים.

ההבנה שאתם צריכים לקבל החלטה


לקבל את ההחלטות זה נחמד, אבל הרבה יותר קשה לעמוד בהן, וזה לא בגלל שאתם חלשי אופי, פשוט הרגלים הם  "טייס אוטומטי" בשביל המוח שלנו. מומחים מדברים איתנו המון שנים על האופן אשר בו נוצרים ההרגלים, מהחלקים האבולוציוניים אשר יש במוח שלנו שקשורים אל הישרדות ונכנסים לפעולה באותו רגע שהם מזהים פעולה אשר גורמת לנו להרגיש בטוחים יותר ועד למלא הסברים אשר קשורים אל אלמנטים שונים של הגוף והמוח. בשביל לייצר הרגלים חדשים לא מספיק רק לקבל את ההחלטה אלא אתם צריכים שיטה אשר תעזור לכם להרגיל את המוח שלכם לדרך החדשה.

לא לוותר על עצמכם

ככל שאנחנו מתבגרים יותר וככל שצברנו הרבה יותר ניסיונות כושלים בשינוי של ההתנהגויות המסוימות שלנו, ככה גם הייאוש נוטה לחלחל אצלנו עמוק יותר. ככה בתחום הפסיכולוגיה המצב הזה מוכר בתור Learned Helplessness, זהו מצב אשר אדם נתקל שוב ושוב באותה סיטואציה שלילית אשר אינה בשליטתו ולבסוף הוא מפסיק לנסות לשנות את הנסיבות, גם אם אפילו יש לו את היכולת לשנות אותן. לדוגמה אדם מעשן אשר מנסה שוב ושוב להיגמל אבל לא מצליח, התסכול יכול להוביל אותו להפסיק לנסות לחלוטין.
הכלל הכי חשוב בלשנות הרגלים הוא קודם קל להאמין בעצמכם באמונה שלמה, רק אחר כך לפנות זמן לשיטות של אחרים. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

עקבו אחרינו:
Facebook
Pinterest
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

רוצים לקבל עדכונים בכל פעם שכתבה חדשה תעלה לאתר?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו!

דילוג לתוכן