חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גינות אורבניות – טרנד תל אביבי חדש

הגינה האורבנית ידועה לא רק בשל יופיה, אלא לשם גידול עצי פרי וצמחי תבלין למיניהם. הטרנד פרץ לתודעה והביא איתו עניין גדול. ניתן לעצב גינה אורבנית במרפסות ובגינות הביתיות של כל אחד ואחת, בשטחים קטנים עד גדולים. 

גינות אורבניות – מה כדאי לשתול?

בין אם השטח שברשותכם קטן ובין אם גדול, בהתאם לגודל ניתן להתאים מיכלי שתילה ואדניות בגדלים הרצויים ולהתאים את הצמחים שברצונכם לשתול, ואת העצים (במידה ובבעלותכם גינה). ניתן לקרוא באינטרנט או לשאול את עובדי החנות / משתלה מהם תנאי הגידול האופטימליים ביותר לגידול בהתאם לעונה. חלק מצמחי התבלין מותאמים לגידול רב עונתי ולכן הם נפוצים יותר בקרב הגינות האורבניות. 

מהם הצמחים המתאימים ביותר לגינה אורבנית?

צמחי תבלין וירקות הם המומלצים ביותר כאשר ניגשים לגינה אורבנית, כאשר המבחר גדול מאוד – החל מתבליני תה (נענע, שיבא, לימונית, מליסה, מרווה ולואיזה) לעגבניות שרי, מלפפונים ועוד רבים.

באותה נשימה, ניתן להוסיף צמחי תבלין נוספים רבים הנפוצים בגינות האורבניות, כמו למשל רוזמרין, זעתר, בצל ירוק, תימין ועירית.

הקמת הגינה האורבנית – מאיפה מתחילים?

קל מאוד להקים גינות אורבניות, בין אם בבית, במרפסת או בחצר – את גינת הירק ניתן להקים במגוון תנאים. ניתן ללכת לחנויות או משתלה, להתאים אביזרים וחומרי בניין, אדמה וציוד. לצד אלו, חשוב לברר את כמות ההשקייה הנדרשת תוך התחשבות מרובה בתנאי האקלים.

אחת הדרכים להתמודדות עם ההשקייה, כאשר לא תמיד מתפנה זמן או יכולת להשקות את הצמחים כנדרש, היא שיטה ידידותית לסביבה ואקולוגית, על ידי שימוש במערכות השקייה משוכללות או לחילופין על ידי שימוש בטפטפות.

טיפול חכם בצמחייה בגינות האורבניות

מנסים להימנע מהוצאות כלכליות יתר על המידה? שימוש בהשקייה חכמה יסייע בחיסכון הכלכלי ובהשקייה יותר מבוקרת בהתאם לשעות קבועות ומוגדרות מראש. מומלץ לשמור על האדמה רכה ולחה לאורך זמן לצורך שמירה על בריאות הצמחייה, שכן אם האדמה מתייבשת היא נוטה להפוך לגוש אדמה קשה.

כולנו נוטים לשכוח להשקות את הצמחים מדי פעם באופן סדיר ובתדירות הנכונה. כאן נכנסת תמונה ההשקייה האורבנית, ההשקייה החכמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

עקבו אחרינו:
Facebook
Pinterest
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

רוצים לקבל עדכונים בכל פעם שכתבה חדשה תעלה לאתר?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו!

דילוג לתוכן